luni, 8 august 2011

Inapoi la simplitate - e mai profitabil

De ceva vreme ma tot uit la filme documentare si citesc carti despre fast food, alimetatie corecta, mediu inconjurator etc. Si stand de vorba cu sotul meu, am ajuns la conscluzia ca "pestele se impute de la cap dar se curata de la coada". Noi nu putem lupta sa schimbam lumea, dar luand decizia de a face aceste schimbari in vietile nostre, in familiile noastre, vom reusi sa ii influentam pe cei din jurul nostru cu puterea exemplului.
Daca suntem atenti in adevaratul sens al cuvantului, vedem ca intreaga industrie alimentara merge la brat cu industria PET-ului... fiind atenti la ce cumparam ne desprindem de ei...
De fapt cred cu tarie ca s-a creat un cerc vicios... Noi putem trai si fara ele. E doar o iluzie, ca nu am putea, creata de reclama.
Un filtru de apa E O IVESTITIE, nu o cheltuiala. E bun atat pentru sanatatea corpului nostru cat si pentru sanatatea planetei.
Daca ne intoarcem la baza descoperim ca putem avea mult mai mult echilibru si culmea... mai multi bani in buzunar si ceva timp in plus doar schimbandu-ne cateva obiceiuri mici legate de alimentatie si de traiul de zi cu zi.

Daca am inlocui sticlele de plastic cu sticle adevarate din sticla, daca ne-am pastra alimentele, semintele in borcane - sunt o multime acum pe piata, da poate nu putem renunta de tot la plastic... dar putem cumpara produse de plastic fie biodegradabile intr-un an sau doi, fie mai rezistente astfel incat sa le putem folosi pe o perioda indelungata de timp. De sacose/pungi sa mai spun ceva?
E adevarat ca pare o cheltuiala dar pe termen lung se vor dovedi investitii foarte bune.
Daca am trai 1 zi ar fi fantastic sa ne cuparam tot ceea ce e la reducere DAR traim o viata si suntem responsabili si  pentru cei ce vor veni dupa noi... de aceea ar fi important sa re-invatam sa gandim pe termen lung.
De dimineata ma tot uit prin casa si ma intreb "Asta poate fi inlocuit cu ceva biodegradabil, ecologic?" Si nu mica mi-a fost mirarea ca am gasit lucruri care au un echivalent mult mai profitabil.
E un proces pentru fiecare din noi.
Suntem creatorii propriei noastre vieti, e in puterea noastra sa alegem!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu